چاپ کتاب

انتشارات اندیشمند

نحوه طراحی جلد کتاب با استفاده از فتوشاپ

سایز جلد کتاب در فتوشاپ – ابعاد کتاب

در طراحی جلد، سایز جلد کتاب در فتوشاپ رابطه مستقیمی با قطع کتاب و عرض عطف آن دارد. همانطور که می دانید کتاب دارای قطع های مختلفی از جمله وزیری، رقعی، جیبی و غیره است. در اینجا نحوه محاسبه سایز جلد کتاب در فتوشاپ را به شما آموزش خواهیم داد.

طراحی جلد کتاب در فتوشاپ

برای طراحی جلد کتاب در نرم افزار فتوشاپ در ابتدا یک فایل جدید باز می کنیم. اما سایز جلد کتاب در فتوشاپ باید چه اندازه باشد؟ زیرا در ابتدا باید اندازه فایل جدید را تعیین کرده و سپس طراحی را بر حسب آن انجام دهیم. اگر اندازه جلد کتاب خود را ندانیم و طراحی را بدون در نظر گرفتن ابعاد انجام داده و سپس ابعاد آن را تغییر دهیم با مشکلات زیادی مواجه خواهیم شد. در اصل انجام این کار اصلا عقلانی نمی باشد. پس تعیین سایز جلد کتاب در فتوشاپ در همان ابتدای طراحی امری ضروری و مهم است.

اما سایز جلد کتاب در فتوشاپ باید چه اندازه باشد؟ این اندازه ثابت نیست. زیرا کتاب قطع های متفاوتی دارد و به همان نسبت نیز سایز جلد آن در فتوشاپ تغییر خواهد کرد. از این رو برای تعیین اندازه سایز جلد کتاب در فتوشاپ یک فرمول وجود دارد تا طراحان جلد به راحتی بتوانند با محاسبه آن به ابعاد مورد نظر دست پیدا کنند.

http://www.chap-emruz.com/icon1/safheh-araee/jeld-01.png

فرمول محاسبه سایز جلد کتاب در فتوشاپ

برای محاسبه سایز جلد کتاب در فتوشاپ، دو برابر عرض روی جلد به علاوه عرض عطف برابر با عرض فایل باز شده می باشد. البته باید در نظر داشته باشید که اندازه برش را نیز در محاسبه عرض در نظر بگیرید. برای مثال عرض فایل جلد یک کتاب در قطع وزیری که عطف آن 30 میلی متر است برابر با 380 میلی متر و ارتفاع آن نیز با در نظر گرفتن حاشیه ها 250 میلی متر می باشد.

اندازه عطف هر کتاب به تعداد صفحات کتاب و گرم کاغذ استفاده شده در چاپ بستگی دارد. برای مثال اگر از کاغذ 70 گرمی در چاپ کتاب استفاده شود، عرض عطف آن برابر با تعداد صفحات کتاب ضرب در عدد 9 و تقسیم بر عدد 200 می باشد. در کاغذهای 80 گرمی نیز از همین فرمول استفاده کرده و فقط به جای عدد 9 از عدد 10 استفاده می کنیم.

در آخر دقت کنید که رزولوشن فایل را روی 300 و اندازه ها را روی میلی متر تنظیم کنید. اکنون فایل جدید شما حاضر است تا طراحی جلد کتاب خود را بر روی آن انجام دهید.

پرسش پاسخ

۲۵-۰۳-۱۴۰۰

تکرار مکررات:

تکرار مکررات عنوان کتابی ست که در آن به زندگی عادی ،روزمرگی وملال آور تقریباهمه میپردازد واگرکسی دراین میان پیدا شود واین غول تکرار را شکست دهدقطعا پیروز است.

پرسش پاسخ

کارشناس اندیشمند

سلام روزتون بخیر ایمیل حاوی اطلاعات براتون ارسال شد و با شماره های انتشارات تماس حاصل فرمایید با تشکر

محبوب ترین کتاب ها
چا پ کتاب فرهنگ اصطلاحات عامیانه انگلیسی فارسی
نشر فرهنگ اصطلاحات عامیانه انگلیسی فارسی
عاشقانه های مردانه از هزاره‌های قبل از میلاد تا امروز
چاپ کتاب عاشقانه های مردانه از هزاره‌های قبل از میلاد تا امروز
وکیل خودت باش (راهنمای جامع مهاجرت به کانادا)
چاپ کتاب وکیل خودت باش (راهنمای جامع مهاجرت به کانادا)
کاربرد روش QFD در تلفیق پتنت‌ها و تکنولوژی‌ها
چاپ کتاب کاربرد روش QFD در تلفیق پتنت‌ها و تکنولوژی‌ها
پلی اتیلن مبانی طراحی و تکنولوژی‌های تولید
چاپ کتاب پلی اتیلن مبانی طراحی و تکنولوژی‌های تولید
مراقبت‌های ویژه قلب و عروق
چاپ کتاب مراقبت‌های ویژه قلب و عروق
آخرین اخبار
پرفروشترین کتاب
اول عاشق خودت باش!
اول عاشق خودت باش!
پربازدیدترین کتاب
کتاب مارینا ایوانونا تسوه‌تایوا
مارینا ایوانونا تسوه‌تایوا