چاپ کتاب

انتشارات اندیشمند

صفر تا صد مراحل نویسندگی

صفر تا صد نویسندگی – نوشتن را آغاز کنید

نویسندگی مانند هر تخصص دیگری به دانش و تجربه نیاز دارد. اگر تصمیم به نگارش کتاب در هر زمینه ای گرفته اید و تجربه ای در این حیطه ندارید این مقاله را تا انتها دنبال کنید. در این بخش به طور خلاصه به صفر تا صد نویسندگی خواهیم پرداخت.

صفر تا صد مراحل نویسندگی

برای اینکه بخواهید به یک نویسنده تبدیل شوید باید تمرین کنید. یکی از ابتدایی ترین قدم ها برای شروع نویسندگی، آغاز این کار است. ممکن است شما ایده های زیادی در ذهن داشته باشید و در طول روز به آن ها فکر کنید. اما اینکه زمانی در طول شبانه روز در نظر بگیرید و به نوشتن برپدازید، مساله بسیار مهمی است که اغلب افراد از آن غافل می شوند و آن را به روزهای آینده موکول می کنند. همین سهل انگاری گاهی موجب هدر رفت انرژی شما می شود و با گذر زمان دیگر انگیزه ای برای نوشتن نخواهید داشت. در این بخش صفر تا صد نویسندگی را شرح خواهیم داد.

نشستن و آغاز کار یکی از اقدامات مهم و تا حدی مشکل است. اما کافی است نوشتن را آغاز کنید. با یک خط، یک پاراگراف و سپس یک صفحه آغاز بسیار خوبی برای نویسندگی است. با قدم های کوچک و تدریجی به نتیجه ای بزرگ دست پیدا خواهید کرد. در ابتدا یک گام را بردارید و سپس گام های دیگر را به ترتیب طی کنید.

انگیزه خود را حفظ کنید

اکنون که نوشتن را آغاز کرده اید، باید با انگیزه بمانید. ممکن است در پروسه نویسندگی برخی مواقع در ایده پردازی یا جمع آوری اطلاعات دچار مشکل شوید، به هیچ وجه ناامید نشوید و کار را در میانه راه رها نکنید. بسیاری از افراد علیرغم داشتن ایده های ناب در میانه راه ناامید شده و دست از کار می کشند. هیچکس به کتاب ناتمام شما اهمیت نخواهد داد. ممکن است در ابتدای راه کتاب چندان قابل توجهی ارائه ندهید، اما به اتمام رساندن کار اهمیت زیادی دارد و باعث کسب تجربه می شود.

ایده اولیه خود را یادداشت کنید و سپس آن را به مرور زمان گسترش دهید. در ابتدا کافی است به ابتدا و انتهای کار فکر کنید و نوشتن را آغاز کنید. ایده ها به مرور به ذهن شما راه پیدا می کنند. در طول روز یک ساعت مشخص برای نوشتن انتخاب کنید یا زمان هایی که ایده ای به ذهن شما می رسید آن را حتما بر روی کاغذ پیاده کنید. اما این کار را به طور متناوب انجام دهید و نگذارید که در این بین وقفه ای ایجاد شود. برای مثال برنامه ریزی کنید و روزانه در هر شرایطی 300 کلمه از داستان خود را بنویسید.

مکان مناسب انتخاب کنید

مکان نیز تاثیر زیادی در حس و حال شما دارد. یک مکان مناسب در خانه، کتابخانه یا هر مکان دیگر انتخاب کنید، جایی که در آن حس آرامش داشته باشید و الهام بخش شما باشد. سپس هر روز به آن مکان مراجعه کرده و ایده های خود را پیاده کنید.

اگر نوع کتاب برای شما مهم است تعداد کلمات خود را در نظر داشته باشید. برای مثال 40 تا 60 هزار کلمه به عنوان رمان کوتاه در نظر گرفته می شود و 80 تا 100 هزار کلمه در رده کتاب های غیر تخیلی بسیار طولانی قرار می گیرد.

پس از اتمام کتاب آن را چندین بار مطالعه و ویرایش کنید. حتی بهتر است از چندین نفر بخواهد کتاب را مطالعه کرده و نظرات خود را صادقانه اعلام کنند. با استفاده از این بازخوردها می توانید مسیر بهتری انتخاب کنید.

انتشارات زرین اندیشمند شما را در تمام مراحل نویسندگی و چاپ کتاب یاری خواهد کرد. دست نوشته های خود را به ما بسپارید تا آن ها با بهترین کیفیت و مناسب ترین قیمت به چاپ برسانیم.

محبوب ترین کتاب ها
چا پ کتاب فرهنگ اصطلاحات عامیانه انگلیسی فارسی
نشر فرهنگ اصطلاحات عامیانه انگلیسی فارسی
عاشقانه های مردانه از هزاره‌های قبل از میلاد تا امروز
چاپ کتاب عاشقانه های مردانه از هزاره‌های قبل از میلاد تا امروز
وکیل خودت باش (راهنمای جامع مهاجرت به کانادا)
چاپ کتاب وکیل خودت باش (راهنمای جامع مهاجرت به کانادا)
کاربرد روش QFD در تلفیق پتنت‌ها و تکنولوژی‌ها
چاپ کتاب کاربرد روش QFD در تلفیق پتنت‌ها و تکنولوژی‌ها
پلی اتیلن مبانی طراحی و تکنولوژی‌های تولید
چاپ کتاب پلی اتیلن مبانی طراحی و تکنولوژی‌های تولید
مراقبت‌های ویژه قلب و عروق
چاپ کتاب مراقبت‌های ویژه قلب و عروق
آخرین اخبار
پرفروشترین کتاب
اول عاشق خودت باش!
اول عاشق خودت باش!
پربازدیدترین کتاب
کتاب مارینا ایوانونا تسوه‌تایوا
مارینا ایوانونا تسوه‌تایوا