چاپ کتاب

انتشارات اندیشمند

مجموعه اشعار خود را چگونه چاپ کنیم؟

چاپ مجموعه شعر – چاپ کتاب

برای چاپ کتاب شعر نیز باید مانند سایر کتاب ها یک سری مراحل قانونی طی شود. در این بخش به چاپ مجموعه شعر خواهیم پرداخت.

جایگاه شعر در خوانده های ایرانی

ادبیات فارسی بسیار غنی بوده و جایگاه ویژه ای دردنیا دارد. بسیاری از شاعران قدیمی ما که در قرن های گذشته می زیسته اند، در دنیا شناخته شده و طرفداران زیادی دارند. از جمله این شاعران می توان به مولانا، سعدی، حافظ، فردوسی و غیره اشاره کرد. البته لازم به ذکر است که اشعار امروزی تغییر زیادی کرده و دیگر اشعاری به سبک شاعران ذکر شده کمتر به چشم می خورد. اما اشعار جدید نیز طرفداران خاص خود را دارند و تعداد زیادی کتاب شعر قدیمی و جدید در خانه هر خانواده ایرانی به چشم می خورد. از این رو کتاب های شعر بسیار محبوب بوده و چاپ آن ها اغلب با موفقیت همراه خواهد بود. در این بخش به چاپ مجموعه شعر می پردازیم.

اگر طبع شعر و شاعری دارید و می توانید احساسات خود را در قالب یک یا چند دفتر شعر بیان کنید، بهتر است دست به کار شده و کتاب های خود را به چاپ برسانید. بیان عواطف و احساسات در قالب شعر استعدادی است که یک شاعر می تواند با شرکت در کلاس های مربوطه آن را پرورش داده و در مسیر درست حرکت دهد.

کدام اشعار طرفداران بیشتری دارند؟

اگر تا به حال دست نوشته های خود را چاپ نکرده اید می توانید آن ها را به چند مجموعه شعر تبدیل کرده و به چاپ برسانید. تا به حال شاعران زیادی اشعار خود را در قالب چندین مجموعه شعر چاپ کرده اند. اگر خواننده با اشعار شما ارتباط برقرار کند، قطعا به سراغ سایر کتاب های شما نیز خواهد آمد.

به طور دقیق نمی توان گفت که چه نوع اشعاری در حال حاضر از طرفداران بیشتری برخوردار هستند. سبک های زیادی وجود دارد که برخی از آن ها هنوز به کار گرفته شده و برخی دیگر تنها در اشعار قرون گذشته یافت می شوند. برای مثال هنوز مثنوی معنوی با گذشت چندین قرن از سروده شدن طرفداران زیادی در سراسر دنیا دارد. از طرفی دیگر اشعار نیما یوشیج (پدر شعر نو) نیز با تمام تفاوت ها طرفداران مخصوص به خود را دارد. اشعار حال حاضر اغلب شباهت زیادی به اشعار نیما داشته و چون درک آن ها برای نسل امروز آسان تر است ممکن است خوانندگان بیشتری داشته باشند.

از چاپ اشعار خود نترسید

به عنوان یک شاعر از چاپ اشعار خود هراس نداشته باشید. همانطور که گفته شد هر نوع سبک و قالب شعری طرفداران مخصوص به خود را دارد. پس نگران این موضوع نباشید که برای مثال اشعار شما هیچ شباهتی به فلان شاعر پر طرفدار ندارد. کتاب خود را چاپ کرده و با سلیقه مخاطب آشنا شوید. بدون دریافت بازخورد از طرف خواننده هیچ پیشرفتی حاصل نخواهد شد.

Description: بهترین شاعر معاصر ایران - لیست ۱۰ تایی

مخاطب امروزی از هوش بسیار بالایی برخوردار است، پس هر نوشته ای با عنوان شعر را نمی توانید به خورد مخاطب دهید. اگر اشعار شما دارای معنی و مفهوم باشد و از دل برخواسته باشد، قطعا بر دل افراد زیادی می نشیند.

متاسفانه شاهد این هستیم که برخی انتشارات کتاب های شعر با اشعار بسیار ضعیف و سطحی به چاپ می رسانند که این آثار با موفیقت مواجه نخواهند شد.

انتشارات مناسب برای چاپ کتاب شعر

اگر مطمئن نیستید که اشعار شما ارزش چاپ شدن دارند یا نه، از دوستان و آشنایان کمک بگیرید. اشعار خود را در اختیار آن ها قرار داده و از آن ها بخواهید که صادقانه نظر خود را اعلام کنند. همچنین می توانید بخشی از آثار خود را برای یک متخصص فرستاده و از او بخواهید که نظر کارشناسی خود را اعلام کند.

برای چاپ مجموعه شعر نیز باید مانند سایر کتاب ها عمل کرد. شاعر پس از پیدا کردن انتشارات مناسب که تجربه چاپ کتاب های مشابه دارد، اشعار خود را به دست ناشر سپرده و سایر مراحل اعم از اخذ شابک، فیپا، مجوز وزارت ارشاد و اعلام وصول بر عهده ناشر خواهد بود. کتاب ها با توجه به موضوع خود حدود یک هفته الی سه ماه در صف دریافت مجوز وزارت ارشاد می مانند. پروسه چاپ کتاب از ابتدا تا انتها به طور معمول نهایتا 3 ماه به طول خواهد انجامید.

برای چاپ مجموعه شعر و سایر آثار خود به ما مراجعه کنید. انتشارات زرین اندیشمند کتاب های شما را با بهترین کیفیت، مناسب ترین قیمت و تیراژ دلخواه به چاپ خواهد رساند. کیفیت اولویت ماست.

محبوب ترین کتاب ها
چا پ کتاب فرهنگ اصطلاحات عامیانه انگلیسی فارسی
نشر فرهنگ اصطلاحات عامیانه انگلیسی فارسی
عاشقانه های مردانه از هزاره‌های قبل از میلاد تا امروز
چاپ کتاب عاشقانه های مردانه از هزاره‌های قبل از میلاد تا امروز
وکیل خودت باش (راهنمای جامع مهاجرت به کانادا)
چاپ کتاب وکیل خودت باش (راهنمای جامع مهاجرت به کانادا)
کاربرد روش QFD در تلفیق پتنت‌ها و تکنولوژی‌ها
چاپ کتاب کاربرد روش QFD در تلفیق پتنت‌ها و تکنولوژی‌ها
پلی اتیلن مبانی طراحی و تکنولوژی‌های تولید
چاپ کتاب پلی اتیلن مبانی طراحی و تکنولوژی‌های تولید
مراقبت‌های ویژه قلب و عروق
چاپ کتاب مراقبت‌های ویژه قلب و عروق
آخرین اخبار
پرفروشترین کتاب
اول عاشق خودت باش!
اول عاشق خودت باش!
پربازدیدترین کتاب
کتاب مارینا ایوانونا تسوه‌تایوا
مارینا ایوانونا تسوه‌تایوا