چاپ کتاب

انتشارات اندیشمند

درباره کتاب تنگسیر

کتاب تنگسیر

رمان تنگسیر اولین رمان نویسنده ایرانی، صادق چوبک است که در سال 1342 نوشته و منتشر شد. داستان این کتاب بر اساس واقعیت است و در بوشهر می گذرد. امیر نادری کارگردان مشهور ایرانی در سال 1353 فیلمی بر اساس این کتاب و با همین نام ساخت.

تنگسیر به مرد یا زنی که اهل تنگستان، از توابع دشتستان باشد گفته می شود. داستان با یک لحن شیوا و ساده و با لهجه بومی منطقه تنگسیر روایت می شود و رویدادهای آن مربوط به دوران قاجار است. داستان این کتاب در مورد فردی به نام زار محمد است که برای احقاق حق خود دست به مبارزه فردی می زند و می خواهد تمام کسانی را که سعی داشتند اموال او را غارت کنند به سزای عمل خود برساند. زار محمد نه تنها شخص اول کتاب بلکه قهرمان کتاب و قهرمان مردمش است، زیرا عملی قهرمانانه انجام می دهد. وقتی کتاب را می خوانیم او را تحسین می کنیم، زیرا کاری انجام می دهد که ممکن است ما به هزاران دلیل از انجام آن سر باز بزنیم با اینکه می دانیم کار درست همان است که زار محمد انجام داد.

این داستان را می توان در چند صفحه کوتاه تمام کرد، اما چوبک به قدری ماهرانه آن را توصیف کرده است که یک رمان شاهکار از آن به وجود آورده است. شخصیت پردازی داستان بسیار ماهرانه انجام شده است و در طول داستان شخصیت ها بیشتر به خواننده شناسانده می شوند. حس انتقام به نحوی توصیف شده است که خواننده با شخصیت ها همذات پنداری می کند. توصیف ها به اندازه ای ماهرانه و با جزئیات شرح داده شده اند که صحنه های کتاب مانند یک فیلم در جلوی چشم خواننده جان می گیرند. این کتاب از معدود کتاب هایی است که موجب پیوند سینما و کتاب شد.

محبوب ترین کتاب ها
چا پ کتاب فرهنگ اصطلاحات عامیانه انگلیسی فارسی
نشر فرهنگ اصطلاحات عامیانه انگلیسی فارسی
عاشقانه های مردانه از هزاره‌های قبل از میلاد تا امروز
چاپ کتاب عاشقانه های مردانه از هزاره‌های قبل از میلاد تا امروز
وکیل خودت باش (راهنمای جامع مهاجرت به کانادا)
چاپ کتاب وکیل خودت باش (راهنمای جامع مهاجرت به کانادا)
کاربرد روش QFD در تلفیق پتنت‌ها و تکنولوژی‌ها
چاپ کتاب کاربرد روش QFD در تلفیق پتنت‌ها و تکنولوژی‌ها
پلی اتیلن مبانی طراحی و تکنولوژی‌های تولید
چاپ کتاب پلی اتیلن مبانی طراحی و تکنولوژی‌های تولید
مراقبت‌های ویژه قلب و عروق
چاپ کتاب مراقبت‌های ویژه قلب و عروق
آخرین اخبار
پرفروشترین کتاب
اول عاشق خودت باش!
اول عاشق خودت باش!
پربازدیدترین کتاب
کتاب مارینا ایوانونا تسوه‌تایوا
مارینا ایوانونا تسوه‌تایوا