چاپ کتاب

انتشارات اندیشمند

معرفی کتاب روح گریان من

معرفی کتاب روح گریان من

کتاب روح گریان من نوشته کیم هیون هی داستان واقعی خود را روایت میکند که ناخواسته وارد سازمان جاسوسی کره شمالی میشود و خوفناک ترین ماموریت ها را به سرانجام می رساند. 

معرفی کتاب روح گریان من

کیم هیون هی در کتاب روح گریان من داستان واقعی و هولناک زندگی خود در کره شمالی، یکی از اسرارآمیزترین و مخوف‌ترین کشورهای دنیا و تبدیل شدنش به جاسوسی زبده و سپس ماموریت تروریستی‌اش که منجر به کشته شدن صدها انسان بی‌گناه شد، بازگو کرده است. این کتاب به سرعت در دنیا به فروش بالایی دست پیدا کرد.

کتاب روح گریان من (The tears of my soul) زندگینامه یک زن جاسوس اهل کره‌شمالی است که به گفته خودش شاید مهم‌ترین عملیات در تاریخ اداره جاسوسی برون‌مرزی این کشور را انجام داده است ولی به سرعت در دام پلیس گرفتار شد.

کیم هیون هی (Kim Hyon hui) در این کتاب نحوه جذب توسط حزب حاکم، روند آموزش‌ها و مأموریت مرگبارش را توضیح می‌دهد و اینکه چگونه بعد از دستگیری به آرامی افکارش تغییر کرده، پی به اشتباه خود برده و پشیمان شده است.

درباره کتاب روح گریان من

 كيم هيون هی از فرصت زندگی دوباره‌اش، برای نوشتن کتاب روح گریان من استفاده کرده است. این کتاب خودزندگینامه‌ایست که سال 1993 در کره جنوبی منتشر شد. روح گریان من حقایق دردناکی را درباره‌ی رژیم کمونیستی کره شمالی آشکار می‌کند.

هیون هی مقدمه‌ی کتابش را با ترسیم دادگاهش آغاز می‌کند و از احساسش می‌نویسد: «من مسئول مرگ 115 انسان بودم. ولی عجیب آن که تا قبل از قدم گذاشتن به آن دادگاه متشنج، تا این حد با تاثر و ترسم از کاری که انجام داده بودم مواجه نشده بودم. گرچه در یک هواپیما بمب‌گذاری کرده بودم، نه انفجار را دیده بودم و نه محل سقوط هواپیما را و تا آن لحظه این حس عجیب را داشتم که از هرگونه جرمی مبرایم؛ انگار اصلا جرمی اتفاق نیفتاده یا تقصیر من نبوده است.» او ادامه می‌دهد:«بزرگ‌ترین عذاب برای من دیدن چند پیرزنی بود که هنوز کورسوی امیدی داشتند که شاید همه این‌ها یک شوخی بود و دولت کره جنوبی اعضای خانواده شان را در جایی مخفی کرده و آن‌ها هنوز زنده‌اند.»

او در ادامه با جزئیات زندگیش از روزگار کودکیش در کوبا و سپس پیونگ یانگ می‌گوید. هیون هی در کتاب روح گریان من درباره‌ی دوران تحصیلش در پیونگ یانگ موضوعات جالبی را مطرح می‌کند. آنچه بیش از همه از صحبت‌های او می‌توان فهمید اینست که تنها مسئله‌ی پراهمیت در مدارس کره شمالی آموزه‌های مربوط به رهبر کبیر و ایده‌ها و دستورات او بود. آثار شست‌وشوی مغزی در همه جای کتاب  هيون هي به چشم می‌خورد.

موخره‌ی کتاب نامه‌ای است که هیون هی سال 1991 از سئول برای پدر و مادرش نوشت. نامه‌ای دو صفحه‌ای و ساده که معلوم نیست هرگز به دست خانواده‌ی کیم رسیده باشد. نگرانی واضح هیون هی در کتاب و پس از پایان اعترافاتش سرنوشت خانواده‌اش است. در مصاحبه‌ای که سال 2013 در بی بی سی پخش شد بیان شده است که این خانواده دستگیر شده و به اردوگاه کار اجباری فرستاده شده‌اند.

رمی کائوفر روزنامه نگار فرانسوی در «کتاب سیاه کمونیسم» درباره‌ی کتاب روح گریان من گفته است: «الان خیلی زود است که مشخص شود چه مقدار از محتوای این کتاب ساختگی است.»

کتاب روح گریان من در کشورهای بسیاری ترجمه و منتشر شده است. نویسنده روح گریان من را به خانواده‌ی قربانیان پرواز 858 تقدیم کرده است.

بخشی از کتاب روح گریان من

انتخابات در کره شمالی هر چهار سال یک بار برگزار می‌شود. برای هر منصب محلی تنها یک کاندیدا وجود دارد که حزب تعیینش می‌کند و مردم رای بلی یا خیر می‌دهند. از هفته‌ها پیش از انتخابات، تجمعاتی ترتیب داده می‌شود و تظاهرات به راه می‌افتد و سخنرانی‌هایی انجام می‌شود برای تهییج مشارکت صددرصدی. مشخص است که هر فرد بالای هفده سال طبق قانون ملزم به رای دادن است و تمام آن شعارها و تجمعات تهییج‌کننده دوز و کلکی بیش نیست. (روح گریان من – صفحه ۱۸۳)

محبوب ترین کتاب ها
چا پ کتاب فرهنگ اصطلاحات عامیانه انگلیسی فارسی
نشر فرهنگ اصطلاحات عامیانه انگلیسی فارسی
عاشقانه های مردانه از هزاره‌های قبل از میلاد تا امروز
چاپ کتاب عاشقانه های مردانه از هزاره‌های قبل از میلاد تا امروز
وکیل خودت باش (راهنمای جامع مهاجرت به کانادا)
چاپ کتاب وکیل خودت باش (راهنمای جامع مهاجرت به کانادا)
کاربرد روش QFD در تلفیق پتنت‌ها و تکنولوژی‌ها
چاپ کتاب کاربرد روش QFD در تلفیق پتنت‌ها و تکنولوژی‌ها
پلی اتیلن مبانی طراحی و تکنولوژی‌های تولید
چاپ کتاب پلی اتیلن مبانی طراحی و تکنولوژی‌های تولید
مراقبت‌های ویژه قلب و عروق
چاپ کتاب مراقبت‌های ویژه قلب و عروق
آخرین اخبار
پرفروشترین کتاب
اول عاشق خودت باش!
اول عاشق خودت باش!
پربازدیدترین کتاب
کتاب مارینا ایوانونا تسوه‌تایوا
مارینا ایوانونا تسوه‌تایوا