چاپ کتاب

انتشارات اندیشمند

خانواده تیبو

معرفی کتاب - خانواده تیبو

خانواده تیبو که نگارش و انتشار ان از سال 1920 تا سال 1940 طول کشید اثر برجسته روژه مارتن دوگار نویسند فرانسوی است. او توانست درسال 1397 برنده جایزه نوبل ادبیات شود.

کتاب خانواده تیبو

ما در این دنیا جزو کدام دسته از افراد هستیم؟ افرادی که در مقابل ظلم سکوت می‌کنند یا افرادی که به زندگی خود راضی هستند و نیازی به اعتراض نمی‌بینند؟ برای رسیدن به خواسته‌هایمان از چه راهی می‌جنگیم؟ بعضی از رمان‌ها مسائلی را در ذهن خواننده مطرح می‌کنند که جواب دادن به آن‌ها خیلی هم آسان نیست. چراکه برای رسیدن به جوابی منطقی و قابل تأمل نیاز داریم تا بین صفحات آن کتاب غرق شویم و به مفاهیمی از فلسفه‌ی زندگی و باورها خود برسیم و در آخر نتیجه‌گیری کنیم. اما در این میان تاریخ و سیاست و اجتماع چقدر تأثیرگذار هستند؟ در رمان خانواده تیبو اثر برجسته‌ی نویسنده‌ی فرانسوی روژه مارتن دوگار با زندگی‌های آدم‌های منحصربه‌فرد و متفاوتی روبه‌رو هستیم که هر کدام از آن‌ها درس مهمی برای ما دارند. این رمان 4 جلدی که موفق شده روایتی جذاب از زندگی دو خانواده قبل و بعد از جنگ جهانی اول ارائه کند، در سال 1937 جایزه نوبل ادبی را برای نویسنده‌ی خود به ارمغان آورد.

درباره کتاب خانواده تیبو

خانواده تیبو که نگارش و انتشار آن از سال ۱۹۲۰ تا سال ۱۹۴۰ طول کشید اثر برجسته روژه مارتن دوگار، نویسنده فرانسوی است. او توانست در سال ۱۹۳۷ برنده جایزه نوبل ادبیات شود و موسسه نوبل به خاطر قدرت و صداقت هنری و همچنین کشمکش‌های انسانی که در رمان خانواده تیبو به خوبی نشان داده، این جایزه را به مارتن دوگار اهدا کرده است.

خانواده تیبو (۴ جلدی)" به صورت هشت کتاب منتشر شد که عناوین آن ها به شرح زیر است:

  •  دفترچه خاکستری
  •  ندامتگاه
  •  فصل گرم
  •  طبابت
  •  سورلینا
  •  مرگ پدر
  •  تابستان ۱۹۱۴
  •  سرانجام

داستان رمان خانواده تیبو در پاریس و حومه‌ی آن چند سال قبل از جنگ جهانی اتفاق می‌افتد و در ادامه حوادث و اتفاقات آن تا زمان جنگ ادامه پیدا می‌کند. این رمان را به نوعی می‌توانیم یک رمان کلاسیک خانوادگی در نظر بگیریم که با تاریخ گره خورده است.  همانطور که از نامش پیداست دوگار فرانسوی با معرفی خانواده تیبو رمانی  را معرفی می‌کند که گویی خانواده تیبو آشنا  و نزدیک به ماه هستند. ابوالحسن نجفي در مقدمه‌ی کتاب نوشته است: «زندگی دو خانواده کاتولیک و پروتستان و به‌خصوص دو برادر را به نام آنتوان و ژاک در اوایل قرن بیستم شرح می‌دهد. تاریخ حوادث در آغاز مشخص نیست (فقط در کتاب‌های سوم و چهارم است که می‌توان به حدس دریافت که ماجرای رمان در حدود سال ۱۹۰۵ شروع شده است)، اما به تدریج وارد وقایع تاریخی می‌شود و شخصیت‌های واقعی در آن پدیدار می‌شوند: اکثر شخصیت‌هایی که در کتاب هفتم («تابستان ۱۹۱۴») به روی صحنه می‌آیند شخصیت‌های واقعی‌اند و وقایع ــ خاصه وقایع آشکار و نهایی که به جنگ جهانی اول و به انقلابات بزرگ این قرن منجر شد ــ عینا با واقعیت تاریخی تطبیق می‌کند».

نویسنده به خوبی توانسته در این رمان وقایع اجتماعی و اخلاقی مقابله با بورژوازی فرانسه از ابتدای قرن بیستم تا جنگ جهانی اول را روایت کند.

خلاصه کتاب خانواده تیبو

رمان خانواده تیبو درباره زندگی دو خانواده در قرن بیستم است. یکی از این خانواده‌ها پیرو مذهب کاتولیک و دیگری پروتستان است. تمرکز این کتاب بر زندگی خانواده تیبو است که دو پسر به نام ژاک و آنتوان دارد. این رمان شرح ارتباط پدر خشک و مقرراتی است که می‌خواهد به واسطه‌ی پسرانش چهره‌ی مذهبی و با ایمانی در جامعه داشته باشد. اما ژاک پسر کوچک‌تر برخلاف برادرش آنتوان تصمیم می‌گیرد دین کاتولیک خود را کنار بگذارد تا در آغوش سوسیالیسم انقلابی باشد. اما باید ببینیم چه سرنوشتی در انتظار این دو پسر است.

محبوب ترین کتاب ها
چا پ کتاب فرهنگ اصطلاحات عامیانه انگلیسی فارسی
نشر فرهنگ اصطلاحات عامیانه انگلیسی فارسی
عاشقانه های مردانه از هزاره‌های قبل از میلاد تا امروز
چاپ کتاب عاشقانه های مردانه از هزاره‌های قبل از میلاد تا امروز
وکیل خودت باش (راهنمای جامع مهاجرت به کانادا)
چاپ کتاب وکیل خودت باش (راهنمای جامع مهاجرت به کانادا)
کاربرد روش QFD در تلفیق پتنت‌ها و تکنولوژی‌ها
چاپ کتاب کاربرد روش QFD در تلفیق پتنت‌ها و تکنولوژی‌ها
پلی اتیلن مبانی طراحی و تکنولوژی‌های تولید
چاپ کتاب پلی اتیلن مبانی طراحی و تکنولوژی‌های تولید
مراقبت‌های ویژه قلب و عروق
چاپ کتاب مراقبت‌های ویژه قلب و عروق
آخرین اخبار
پرفروشترین کتاب
اول عاشق خودت باش!
اول عاشق خودت باش!
پربازدیدترین کتاب
کتاب مارینا ایوانونا تسوه‌تایوا
مارینا ایوانونا تسوه‌تایوا