چاپ کتاب

انتشارات اندیشمند

گتسبی بزرگ اثر اسکات فیتز جرالد

گتسبی بزرگ – معرفی کتاب

گتسبی بزرگ نوشته اسکات فیتز جرالد یکی از رمان های ماندگار و پر فروش آمریکایی است که تا به حال بیش از 25 میلیون نسخه از آن در سراسر دنیا به فروش رسیده است.

خلاصه کتاب گتسبی بزرگ

داستان کتاب گتسبی بزرگ از زبان فردی به نام کاراوی روایت می شود. او یکی از همسایگان گتسبی است. در ابتدای داستان کاراوی با دختر عموی خود دیزی و همسرش دیدار می کند. تام همسر دیزی فردی بسیار موفق و ثروتمند است و به همراه همسر خود یک زندگی تجملاتی را می گذراند. در مقابل نیز جوانی به نام گتسبی وجود دارد که بسیار پولدار است که همیشه در حال برگزاری مهمانی های بزرگ است و همه می توانند در آن شرکت کرده و تفریح کنند. کسی از گذشته گتسبی خبر ندارد و نمی داند این ثروث بی کران از کجا به دست آمده است. از این رو شایعات زیادی در مورد این وجود دارد. برخی می گویند او در خانواده بسیار فقیری به دنیا آمده و در نوجوانی عاشق دیزی شده است. پس از رفتن به سربازی و دور شدن از دیزی خبر ازدواج او را می شنود، اما همچنان عاشق دیزی مانده  همه جا چشمش به دنبال او می گردد.

گتسبی هر آخر هفته جشن های بزرگ و تجملاتی برگزار می کند و افراد زیادی در آن شرکت می کنند. کاراوی همسایه او در ابتدا به این ریخت و پاش ها به دیده تحقیر نگاه می کند اما بعدا خودش نیز به شرکت در این جشن ها علاقه مند می شود. گتسبی در اصل این جشن ها را به این امید برگزار می کند که شاید دیزی نیز در این مراسم ها شرکت کند.

درباره کتاب گتسبی بزرگ

گتسبی بزرگ در سال 1925 منتشر شد اما حدود بیست سال بعد از چاپ اول توجهات را به خود جلب کرد و سپس به عنوان یکی از بزرگترین رمان های قرن بیستم به دنیا معرفی شد. فیتز جرالد این کتاب را شکست خورده می دانست. زیرا این کتاب تا سال 1940 تنها 25000 جلد به فروش رسیده بود. فیتز جرالد در همین سال از دنیا رفت و هیچ گاه موفقیت کتاب خود را ندید. در اوایل قرن بیستم که این کتاب به شهرت رسید، نویسنده های مشهوری همچون فاکنر و همینگوی آثار بسیار معتبری از خود به جای گذاشته بودند. اما گتسبی بزرگ در نوع خود کم نظیر بود. این کتاب یکی از موفق ترین آثار کلاسیک قرن بیستم است که اکنون در بسیاری از مدارس و دانشگاه های سراسر جهان به عنوان یکی از کتب استاندارد در رشته ادبیات آمریکا تدریس می شود.

این کتاب به طور کلی یک کتاب عاشقانه به نظر می رسد اما با خواندن کتاب متوجه می شوید که ابعاد گسترده را در بر می گیرد و فراتر از یک داستان عاشقانه ساده می باشد. از جمله این موضوعات می توان به فساد، اشتیاق به کسب موفقیت، رویای آمریکایی و سرخوردگی اشاره کرد.

یکی از جذابیت های کتاب فیتز جرالد سبک نگارش خاص آن است که طبیعتا با ترجمه نمی توان آن را به خوبی درک کرد. اولین ترجمه این کتاب در سال 1344 توسط کریم امامی و با عنوان طلا و خاکستر انجام شد و به واسطه شرکت سیروید به بازار عرضه شد. اما دیگر مترجم این اثر یعنی رضا رضایی تمام سعی خود را در حفظ اثر به کار برده است. کشف شخصیت گتسبی نیز خواننده را ترغیب می کند که کتاب را دنبال کند. زیرا در ابتدای کتاب هیچ خبری از گتسبی نیست و خواننده کنجکاو می شود که او چطور و چه زمانی وارد داستان خواهد شد. یکی از مهمترین پیام های این داستان این است که عشق را با پول نمی توان خرید.

فیلم گتسبی بزرگ با بازی لئوناردو دی کاپریو بر اساس همین کتاب ساخته شده است و از معدود فیلم هایی است که وقایع کتاب را به خوبی به نمایش گذاشته است. این فیلم با بودجه 105 میلیون دلاری ساخته شده و کتاب را به خوبی روایت به تصویر می کشد.

محبوب ترین کتاب ها
چا پ کتاب فرهنگ اصطلاحات عامیانه انگلیسی فارسی
نشر فرهنگ اصطلاحات عامیانه انگلیسی فارسی
عاشقانه های مردانه از هزاره‌های قبل از میلاد تا امروز
چاپ کتاب عاشقانه های مردانه از هزاره‌های قبل از میلاد تا امروز
وکیل خودت باش (راهنمای جامع مهاجرت به کانادا)
چاپ کتاب وکیل خودت باش (راهنمای جامع مهاجرت به کانادا)
کاربرد روش QFD در تلفیق پتنت‌ها و تکنولوژی‌ها
چاپ کتاب کاربرد روش QFD در تلفیق پتنت‌ها و تکنولوژی‌ها
پلی اتیلن مبانی طراحی و تکنولوژی‌های تولید
چاپ کتاب پلی اتیلن مبانی طراحی و تکنولوژی‌های تولید
مراقبت‌های ویژه قلب و عروق
چاپ کتاب مراقبت‌های ویژه قلب و عروق
آخرین اخبار
پرفروشترین کتاب
اول عاشق خودت باش!
اول عاشق خودت باش!
پربازدیدترین کتاب
کتاب مارینا ایوانونا تسوه‌تایوا
مارینا ایوانونا تسوه‌تایوا