چاپ کتاب

انتشارات اندیشمند

چکیده پشت جلد چه تاثیری در فروش کتاب دارد؟

چکیده پشت جلد – اهمیت نگارش آن

خواننده در وهله اول به ارزش مطالبی که داخل کتاب شما است توجهی نمی کند. چیزی که مورد توجه او قرار می گیرد جلد کتاب شما و چکیده ای است که در پشت آن نوشته اید. این چکیده می تواند بخشی از کتاب یا بخشی از زندگی نویسنده باشد. اگر به بهترین نحو از پشت کتاب خود استفاده کنید، می توانید فروش آن را تضمین کنید.

اهمیت چکیده

کتاب یک اثر هنری است اما میزان فروش آن نیز برای نویسنده و ناشر اهمیت دارد. بسیاری از نویسندگان اهمیت چندانی به چکیده پشت جلد نمی دهند و آن را بسیار ضعیف نگارش می کنند. اما این نوشته های پشت جلد تاثیر زیادی در فروش یک کتاب دارند. چکیده به شما فرصت می دهد تا خواننده را تحت تاثیر قرار دهید و او را ترغیب به خریدن کتاب خود کنید.

البته به یاد داشته باشید که نباید کلید اصلی داستان را در اختیار خواننده قرار دهید. زیرا وقتی با خواندن چکیده پشت جلد تمام داستان برای خواننده برملا شود او دیگر نیازی به خرید کتاب و خواندن آن حس نمی کند. سعی کنید تنها قسمتی از کتاب را در چکیده بیاورید که کنجکاوی خواننده را برانگیزد.

واژگان پر تمتراق و بزرگنمایی

با توجه به حیطه کتاب، از کلمات و واژگانی استفاده کنید که برای خواننده جذاب باشد. برای درک بهتر این موضوع می توانید پشت جلد کتاب های پر فروش را بررسی کنید. البته کتاب هایی که با حیطه موضوعی شما مشابه هستند را نگاه کنید. زیرا محتوای کتاب های علمی با کتاب های داستانی متفاوت است و قطعا چکیده پشت جلد آن ها نیز با یکدیگر تفاوت دارند.

همچنین می توانید هنگام نوشتن چکیده پشت جلد کمی اغراق کنید و با آب و تاب در مورد کتاب و داستان آن بنویسید. این کار کمک می کند که کتاب شما بیشتر و سریع تر دیده شود. می توانید برای این کار از تیزرهای تبلیغاتی استفاده کنید. در تمامی این تبلیغات مقداری اغراق و بزرگنمایی وجود دارد.

لحن چکیده

وقتی چکیده را نگارش می کنید دقت کنید که از افعال گذشته و لحن منفعل استفاده نکنید. زیرا ناشران حرفه ای این کار را توصیه نمی کنند. بلکه بهتر است از زمان حال و لحن فعال و اخباری استفاده شود تا در خواننده ایجاد انگیزه کرده و خواننده را ترغیب به دنبال کردن کتاب کنند.

حین نوشتن چکیده پشت جلد خواننده را در نظر بگیرید. مبادا از کلمات و جملاتی استفاده کنید که به باورها و اعتقادات مذهبی و سیاسی خوانندگان صدمه وارد کند. زیرا اگر کوچکترین توهین یا تعارض را حس کنند، کتاب شما را خریداری نخواهند کرد.

شما با نوشتن چکیده پشت جلد می توانید با استفاده از چندین سطر کوتاه کتاب خود را تبلیغ کرده و نظر خواننده را به آن جلب کنید.

محبوب ترین کتاب ها
چا پ کتاب فرهنگ اصطلاحات عامیانه انگلیسی فارسی
نشر فرهنگ اصطلاحات عامیانه انگلیسی فارسی
عاشقانه های مردانه از هزاره‌های قبل از میلاد تا امروز
چاپ کتاب عاشقانه های مردانه از هزاره‌های قبل از میلاد تا امروز
وکیل خودت باش (راهنمای جامع مهاجرت به کانادا)
چاپ کتاب وکیل خودت باش (راهنمای جامع مهاجرت به کانادا)
کاربرد روش QFD در تلفیق پتنت‌ها و تکنولوژی‌ها
چاپ کتاب کاربرد روش QFD در تلفیق پتنت‌ها و تکنولوژی‌ها
پلی اتیلن مبانی طراحی و تکنولوژی‌های تولید
چاپ کتاب پلی اتیلن مبانی طراحی و تکنولوژی‌های تولید
مراقبت‌های ویژه قلب و عروق
چاپ کتاب مراقبت‌های ویژه قلب و عروق
آخرین اخبار
پرفروشترین کتاب
اول عاشق خودت باش!
اول عاشق خودت باش!
پربازدیدترین کتاب
کتاب مارینا ایوانونا تسوه‌تایوا
مارینا ایوانونا تسوه‌تایوا