چاپ کتاب

انتشارات اندیشمند

زندگینامه و آثار آگاتا کریستی

آگاتا کریستی

آگاتا مری کلاریسا میلر در سال 1890 در یکی از شهرهای انگلستان از مادری انگلیسی و پدری آمریکایی متولد شد. او چندین سال در بیمارستان و داروخانه مشغول به کار بود و این شغل تاثیر زیادی بر داستان های او داشت. زیرا اکثر قتل ها با سم صورت می گرفت.

آگاتا کریستی در همان سال های ابتدایی نویسندگی شخصیت هرکول پوآرو را خلق کرد. کاراگاهی بلژیکی که در برملا کردن رازهای جنایی تبحر خاصی دارد. این کارآگاه در پنجاه رمان  آگاتا کریستی شخصیت اصلی را دارد. از دیگر شخصیت های معروف رمان های او می توان به خانم مارپل اشاره کرد.

کریستی با نام مستعار مری وستماکوت تعدادی داستان عاشقانه نیز نوشت اما شهرت اصلی او به دلیل 66 رمان جنایی او است و تمام دنیا او را به عنوان یک نویسنده جنایی می شناسند و به او لقب ملکه جنایت داده اند، زیرا از مهمترین نویسندگانی است که در راستای تکامل داستان های جنایی و کارآگاهی تلاش کرده است.

او با انتشار رمان قتل راجر آکروید به موفقیت چشمگیری دست پیدا کرد. زیرا این داستان یک رمز گشایی حیرت انگیز بود که خواننده از حل آن ناتوان بود. پزشک ساده لوح داستان که راوی تمام قصه بود مرتکب قتل شده بود. این رمان مورد توجه و استقبال مردم و همکاران او قرار گرفت.

کریستی در کتاب گینس رتبه اول نویسندگان پر فروش را دارد و شکسپیر در رتبه دوم قرار گرفته است. کتاب های او به بیش از 103 زبان زنده دنیا ترجمه شده است.

آگاتا کریستی اولین نویسنده ای بود که جایزه استاد اعظم را از مجمع معمایی نویسان آمریکا دریافت کرد. او نمایشنامه نیز می نوشت، نمایشنامه تله موش بیش از 2000 مرتبه در لندن به روی صحنه رفته است.

علاوه بر سریال پوآرو تعدادی از کتاب های او نیز به صورت فیلم درآمده اند. قتل در قطار سریع السیر و مرگ در رودخانه نیل از جمله این فیلم ها هستند.

کریستی در سال 1976 درگذشت. تنها فرزند او نیز در سال 2004 از دنیا رفت و در حال حاضر حقوق نشر آثار او در اختیار تنها نوه اش ماتیو پریچارد است.

محبوب ترین کتاب ها
چا پ کتاب فرهنگ اصطلاحات عامیانه انگلیسی فارسی
نشر فرهنگ اصطلاحات عامیانه انگلیسی فارسی
عاشقانه های مردانه از هزاره‌های قبل از میلاد تا امروز
چاپ کتاب عاشقانه های مردانه از هزاره‌های قبل از میلاد تا امروز
وکیل خودت باش (راهنمای جامع مهاجرت به کانادا)
چاپ کتاب وکیل خودت باش (راهنمای جامع مهاجرت به کانادا)
کاربرد روش QFD در تلفیق پتنت‌ها و تکنولوژی‌ها
چاپ کتاب کاربرد روش QFD در تلفیق پتنت‌ها و تکنولوژی‌ها
پلی اتیلن مبانی طراحی و تکنولوژی‌های تولید
چاپ کتاب پلی اتیلن مبانی طراحی و تکنولوژی‌های تولید
مراقبت‌های ویژه قلب و عروق
چاپ کتاب مراقبت‌های ویژه قلب و عروق
آخرین اخبار
پرفروشترین کتاب
اول عاشق خودت باش!
اول عاشق خودت باش!
پربازدیدترین کتاب
کتاب مارینا ایوانونا تسوه‌تایوا
مارینا ایوانونا تسوه‌تایوا